Istraživanje:
Dobrobiti plesa na razvoj učenika osnovnih i srednjih škola
U svrhu istraživanja učinaka plesnih aktivnosti na razvoj učenika, provedena je anketa među učenicima osnovnih i
srednjih škola. Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri ples utječe na emocionalni, socijalni, kognitivni i
tjelesno-motorički razvoj učenika.
U istraživanju su sudjelovale škole iz Austrije, Makedonije i Hrvatske (OŠ Dr.Ivan Merz, OŠ Savski Gaj, OŠ Šemovec,
OŠ “ Braća Seljan”, OŠ “Mahično”, OŠ Metel Ožegović Radovan, SŠ Duga Resa).
Istraživanje su provodile: Ana Mikić, Renata Barac, Nikolina Gundić, Valentina Pavlaković Krajcer, Dalita Radler,
Anna Weghuber, Žaneta Divjakoska Doneva, Zorica Vučinić.
Istraživanje se odvijalo u nastavnoj godini 2024./2025.
Istraživačka pitanja i sažeti rezultati
P1 – Osjećaš li se opuštenije nakon plesnih aktivnosti?
Odgovori: Da – 78%, Djelomično – 18%, Ne – 4%
P2 – Pomaže li ti ples u boljoj koncentraciji i pamćenju?
Odgovori: Da – 65%, Djelomično – 25%, Ne – 10%
P3 – Jesi li kroz ples naučio/la bolje surađivati s vršnjacima?
Odgovori: Da – 83%, Djelomično – 12%, Ne – 5%
P4 – Osjećaš li više samopouzdanja nakon nastupa/plesnih sati?
Odgovori: Da – 70%, Djelomično – 22%, Ne – 8%
P5 – Potiču li te plesne aktivnosti na bolji odnos prema školi?
Odgovori: Da – 68%, Djelomično – 24%, Ne – 8%
Grafički prikaz rezultata


Zaključak
Rezultati istraživanja pokazuju da plesne aktivnosti imaju višestruke dobrobiti za učenike. Većina učenika izjavljuje
da se nakon plesnih sati osjećaju opuštenije, motiviranije i samopouzdanije. Također se ističe pozitivan utjecaj na
socijalne vještine, suradnju i odnos prema školi. Preporuča se daljnje uključivanje plesa u nastavu i izvannastavne
aktivnosti kao oblik aktivnog i kreativnog učenja.

IZVJEŠTAJ O PROVEDENOM ISTRAŽIVANJU
Naziv projekta: zaPLEŠI 8aš
Karakter projekta: Državni projekt
Tema istraživanja: Dobrobiti plesa, plesnog bontona i komunikacije na razvoj učenika
Školska godina: 2024./2025.
Nositeljice istraživanja:
Ana Mikić, prof. izvrsna savjetnica
Renata Barac, prof. izvrsna savjetnica
Nikolina Gundić, prof. savjetnica
Valentina Pavlaković Krajcer, prof. mentor
Škole sudionice istraživanja:
OŠ Savski Gaj (Zagreb)
OŠ dr. Ivan Merz (Zagreb)
OŠ Šemovec
OŠ “Braća Seljan” (Karlovac)
OŠ “Mahično”
OŠ Metel Ožegović (Radovan)
Ciljevi istraživanja:
Ispitati utjecaj plesa na emocionalni, socijalni i psihofizički razvoj učenika.
Procijeniti kako učenici doživljavaju plesni bonton i komunikaciju u kontekstu zajedničkog
stvaranja i izvedbe.
Analizirati stupanj motivacije i zadovoljstva učenika tijekom plesnih aktivnosti.
Rezultati istraživanja:
Istraživanje je provedeno putem upitnika kod učenika osmih razreda osnovnih škola.
Ukupno je sudjelovalo 168 učenika.
Ključni pokazatelji:
Pitanje Odgovor (%)
Ples pozitivno utječe na moje raspoloženje 92% slaže se
Ples mi pomaže da se bolje izražavam bez riječi 87% slaže se
Naučio/la sam poštovati pravila plesnog bontona 78% slaže se
Osjećam se sigurnije u komunikaciji s drugima 74% slaže se
Volio/la bih da se ples češće provodi u školi 85% slaže se
Plesne aktivnosti su poboljšale moj odnos s prijateljima 80% slaže se
Zaključak:
Rezultati jasno pokazuju kako ples unutar projekta „zaPLEŠI 8aš“ značajno doprinosi cjelokupnom
razvoju učenika. Osim emocionalne koristi, učenici su prepoznali i važnost poštovanja plesnog
bontona, kao i jačanje međusobne komunikacije. Projekt se pokazao izrazito uspješnim kao oblik
iskustvenog i suradničkog učenja.
