,

GPE Tonkica – istraživanja

Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri ples utječe na emocionalni, socijalni, kognitivni i tjelesno-motorički razvoj učenika.

19 siječnja, 2021
3 min read

Istraživanje:

Dobrobiti plesa na razvoj učenika osnovnih i srednjih škola


U svrhu istraživanja učinaka plesnih aktivnosti na razvoj učenika, provedena je anketa među učenicima osnovnih i
srednjih škola. Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri ples utječe na emocionalni, socijalni, kognitivni i
tjelesno-motorički razvoj učenika.
U istraživanju su sudjelovale škole iz Austrije, Makedonije i Hrvatske (OŠ Dr.Ivan Merz, OŠ Savski Gaj, OŠ Šemovec,
OŠ “ Braća Seljan”, OŠ “Mahično”, OŠ Metel Ožegović Radovan, SŠ Duga Resa).


Istraživanje su provodile: Ana Mikić, Renata Barac, Nikolina Gundić, Valentina Pavlaković Krajcer, Dalita Radler,
Anna Weghuber, Žaneta Divjakoska Doneva, Zorica Vučinić.
Istraživanje se odvijalo u nastavnoj godini 2024./2025.

Istraživačka pitanja i sažeti rezultati


 P1 – Osjećaš li se opuštenije nakon plesnih aktivnosti?
Odgovori: Da – 78%, Djelomično – 18%, Ne – 4%
 P2 – Pomaže li ti ples u boljoj koncentraciji i pamćenju?
Odgovori: Da – 65%, Djelomično – 25%, Ne – 10%
 P3 – Jesi li kroz ples naučio/la bolje surađivati s vršnjacima?
Odgovori: Da – 83%, Djelomično – 12%, Ne – 5%
 P4 – Osjećaš li više samopouzdanja nakon nastupa/plesnih sati?
Odgovori: Da – 70%, Djelomično – 22%, Ne – 8%
 P5 – Potiču li te plesne aktivnosti na bolji odnos prema školi?
Odgovori: Da – 68%, Djelomično – 24%, Ne – 8%


Grafički prikaz rezultata

Zaključak
Rezultati istraživanja pokazuju da plesne aktivnosti imaju višestruke dobrobiti za učenike. Većina učenika izjavljuje
da se nakon plesnih sati osjećaju opuštenije, motiviranije i samopouzdanije. Također se ističe pozitivan utjecaj na
socijalne vještine, suradnju i odnos prema školi. Preporuča se daljnje uključivanje plesa u nastavu i izvannastavne
aktivnosti kao oblik aktivnog i kreativnog učenja.

IZVJEŠTAJ O PROVEDENOM ISTRAŽIVANJU

Naziv projekta: zaPLEŠI 8aš
Karakter projekta: Državni projekt

Tema istraživanja: Dobrobiti plesa, plesnog bontona i komunikacije na razvoj učenika

Školska godina: 2024./2025.

Nositeljice istraživanja:
 Ana Mikić, prof. izvrsna savjetnica
 Renata Barac, prof. izvrsna savjetnica
 Nikolina Gundić, prof. savjetnica
 Valentina Pavlaković Krajcer, prof. mentor
Škole sudionice istraživanja:
 OŠ Savski Gaj (Zagreb)
 OŠ dr. Ivan Merz (Zagreb)
 OŠ Šemovec
 OŠ “Braća Seljan” (Karlovac)
 OŠ “Mahično”
 OŠ Metel Ožegović (Radovan)
Ciljevi istraživanja:
 Ispitati utjecaj plesa na emocionalni, socijalni i psihofizički razvoj učenika.
 Procijeniti kako učenici doživljavaju plesni bonton i komunikaciju u kontekstu zajedničkog
stvaranja i izvedbe.
 Analizirati stupanj motivacije i zadovoljstva učenika tijekom plesnih aktivnosti.
Rezultati istraživanja:
Istraživanje je provedeno putem upitnika kod učenika osmih razreda osnovnih škola.
Ukupno je sudjelovalo 168 učenika.
Ključni pokazatelji:
Pitanje Odgovor (%)
Ples pozitivno utječe na moje raspoloženje 92% slaže se
Ples mi pomaže da se bolje izražavam bez riječi 87% slaže se
Naučio/la sam poštovati pravila plesnog bontona 78% slaže se
Osjećam se sigurnije u komunikaciji s drugima 74% slaže se
Volio/la bih da se ples češće provodi u školi 85% slaže se
Plesne aktivnosti su poboljšale moj odnos s prijateljima 80% slaže se


Zaključak:
Rezultati jasno pokazuju kako ples unutar projekta „zaPLEŠI 8aš“ značajno doprinosi cjelokupnom
razvoju učenika. Osim emocionalne koristi, učenici su prepoznali i važnost poštovanja plesnog
bontona, kao i jačanje međusobne komunikacije. Projekt se pokazao izrazito uspješnim kao oblik
iskustvenog i suradničkog učenja.

Subscribe and get freshly baked articles. Join the community!

Sign up for our newsletter and get a head start on the morning’s top stories.

By signing up, you agree to our Privacy Policy and Terms.

Tonkica

ne propustite novosti!

https://www.youtube.com/@Tonkica-i2d!

Pretplatite se na YouTube kanal TONKICA

Probudi snove! Pokreni dan!

Featured Articles

S Read More

Međunarodni simpozij3 prosinca, 2020

Simpozij u OŠ Dr. Ivan Merz

P Read More

YouTube6 siječnja, 2021

Pjevaj, sviraj, pleši…- u čemu smo najbolji?

Ova inicijativa spaja umjetnost, pokret, glazbu i međuljudske vještine u poticajnu cjelinu, čime se razvijaju ne samo estetska i tehnička znanja učenika, već i važni oblici suradnje i poštovanja među školama, regijama i državama.

z Read More

YouTube7 siječnja, 2021

zaPLEŠI 8aš

zaPLEŠI 8aš inovativni je edukativni projekt namijenjen učenicima osmih razreda osnovnih škola s ciljem razvijanja plesne kulture, izražajnosti i timskog duha kroz klasične i društvene plesove.

F Read More

zaPLEŠImo16 siječnja, 2021

Foxtrot

Riječ “Foxtrot” u doslovnom prijevodu s engleskog znači „lisičji hod“. Ples Foxtrot nastao je početkom 20.stoljeća, a osmislio ga je poznati plesač i glumac Harry […]

G Read More

Škole19 siječnja, 2021

GPE Tonkica – istraživanja

Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri ples utječe na emocionalni, socijalni, kognitivni i tjelesno-motorički razvoj učenika.

A Read More

Tonkica25 siječnja, 2021

Ana Mikić. prof. izvrsna savjetnica glazbene kulture i glazbene umjetnosti

Naša suradnica – Ana Mikić, prof. izvrsna savjetnica glazbene kulture Ana Mikić svojim znanjem, energijom i ljubavlju prema glazbi i plesu spaja ljude – iz […]

K Read More

Projekti3 veljače, 2021

Kreativan izričaj glazbe

We are drawing nearer and nearer to an appreciation of the power which Cookery wields in the preservation of health, but this awakening as to […]

T Read More

Rasprostranjenost10 veljače, 2021

The Clayton-Ferris Family

We are drawing nearer and nearer to an appreciation of the power which Cookery wields in the preservation of health, but this awakening as to […]

O Read More

Škole22 veljače, 2021

OŠ Dr. Ivan Merz

“Mada 1901. godina i nije tako daleka ako je smjestimo u povijesni kontekst, nije lako doći do svih podataka koji bi nam poslužili za točan prikaz svega što se događalo u ovoj zgradi i u vezi s njom, počevši od odluke o gradnji pa sve do danas…”

B Read More

zaPLEŠImo10 ožujka, 2021

Blues

Blues ili sentiš je romantičan društveni ples. Glazba je spora i opuštajuća, često s ljubavnim temama. Plešemo ga u zatvorenom držanju

E Read More

zaPLEŠImo20 ožujka, 2021

Engleski valcer

Engleski valcer razvio se iz plesa Boston. Naime, Engleski valcer nije nastao u Engleskoj, već u gradu Bostonu u Americi. U Englesku su ga prenijeli engleski plesni učitelji krajem 19 stoljeća.

C Read More

zaPLEŠImo21 ožujka, 2021

Cha – cha – cha

Ples CHA-CHA-CHA popularan je latinsko-američki ples koji je nastao na Kubi 50-tih godina dvadesetog stoljeća. Poznat je po zaraznom ritmu, brzim koracima i eleganciji.

T Read More

YouTube3 travnja, 2021

TONKICA – glazbeno plesna edukacija

Zajedno gradimo suvremen i prilagodljiv kurikulum koji stavlja dijete u središte odgojno-obrazovnog procesa.

T Read More

zaPLEŠImo11 travnja, 2021

Tango

Osjećaj šuljanja poput mačke ili tigra, oštri i kratki pokreti, nagle promjene smjera kretanja…to je Tango! Tango potječe iz Argentine. Prvo se plesao u Buenos […]

O Read More

Suradnici17 travnja, 2021

OŠ Savski Gaj

Nowadays that sounds insane. Comedian Sebastian Maniscalco perfectly and hilariously illustrates the difference between someone dropping by 20 years ago versus now.

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.